Skytilen nr. 1 – 2020

Publisert av RH Nettredaktør den 15.06.20. Oppdatert 25.08.22.

Årets første nummer av Romerike Historielags medlemsblad Skytilen i nytt A4-format er nå ute hos medlemmene. Mye interessant stoff, mange bilder og lesevennlig skrift i dette nummeret på 28 sider. Bli medlem i et lokallag, så får du bladet tilsendt. Eller du kan som medlem melde deg som digital abonnent nedenfor.

I redaksjonen: Tom Halvorsen, Grete Andersen, Gunnar Gravdal Nerhus, Frank Erik Solli, Aud Siri Hønsen Huseby. Redaksjonen tar gjerne imot stoff, send til skytilen@gmail.com.

Litt om innholdet i dette nummeret:
* «Mangen field» - fra tingbok A3 1658-1659 om bl.a kommandant Gudmund Poffelsön og andre gamle saker
* 100 år siden spanskesyken
* Annonser og gamle protokoller
* «Mitt barndommens rike» av Aage Wiik
* Om Frits Wahlstrøms bok «Nes 1940-1945 – De mørke årene og den lyse våren»
* «Det gamle bildet» av Tore Falkenhaug
* «Skiftende kår for kårmenn» - av Erik Askheim
* Lørenskog mannskor fyller 100 år i 2020
* «Kongefamilien under jernbanesporene på Lillestrøm stasjon» av Vigdis Solheim
* «Morsdagen» av Aud Siri Hønsen Huseby
* «Historien om Fagerborg Hotel» av Vigdis Solheim
* «Forbudsavstemningen 1919» av Hans Hilmar Bjerke
* Og litt av hvert annet … 😊

* Dato for årsmøtet og 100-årsjubiléet bekjentgjøres så snart som mulig.

Skytilen nr. 1 - 2020 kan leses i PDF-versjon nedenfor.

Og hvis du som medlem vil hjelpe Romerike Historielag å spare kostnader, kan du melde deg på som digital abonnent til post.skytilen@gmail.com

skytilen_nr1-2020.pdf