Romerike Historielags meldingsblad - nov. 2018

Publisert av RH Nettredaktør den 01.11.18. Oppdatert 25.08.22.

November-nummeret er sendt ut til alle medlemmer med epost. Som vanlig laget av Historielagets leder Tom O. Halvorsen, og med mye interessant stoff.

Av innholdet kan spesielt nevnes årets novemberforedrag «Godt bevart på Romerike».
* 15. november kl. 18:30. Kristoffer Andersen, kulturminnerådgiver i Nes kommune. «Orientering om hva som ligger i begrepene fredning, vern og verneverdi.» Deretter presentasjon av enkeltsaker.
* 22. november kl. 18:30. Ola Harald Fjeldheim, generalsekretær i Fortidsminneforeningen. «Hva skal vi ta vare på og hvordan?»
* 29. november kl. 18:30. Anna Kristine Jahr Røine, avdelingsdirektør ved Fetsund lenser. "Hvordan drive verdiskaping på fredet grunn? Eksemplene kulturminnet Fetsund lenser og Nordre Øyeren naturreservat».
Foredragsserien er et samarbeid med lokalavdelingen av fortidsminneforeningen, og møtested er på Historielagets Hus.

* Skedsmo Historielag - Er på god tur til å greie det!
* Grasrotandelen!!! Er du registrert bruker?
* Endelig en kartløsning hvor lokallagene kan registrere kulturminner
* Høstmøte 8. november - om Eidsivatingprosjektet på Eidsvoll v/Rolf Thon, og Rune Westengen forteller om boka «Arne Ekeland og Eidsvoll». Velkommen!

Meldingsblad nov. 2018

e-meldingsblad nov. 2018.pdf